Αρχική > Αρθρογραφία > «Της Παιδείας το κάγκελο…!» Μέρος Α’: Τα αρνητικά.

«Της Παιδείας το κάγκελο…!» Μέρος Α’: Τα αρνητικά.

Μπορεί ο καθένας να κατηγορεί τον Γιώργο Παπανδρέου για οτιδήποτε. Όχι όμως και για το ότι φοβάται να ανοίγει συνεχώς νέα μέτωπα αλλαγών και ανατροπών. Χθες ο Πρωθυπουργός από το τους Δελφούς ανακοίνωσε το σχέδιο της Κυβέρνησης  για την δευτεροβάθμια και -κυρίως- την τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας. Σαρωτικές αλλαγές κλεισμένες μέσα στο «κουτί» του νέου νόμου-πλαίσιο για την Παιδεία. Τις αλλαγές που προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση μπορείτε να τις δείτε εδώ.

Πραγματικά θέλω να αρχίσω να σχολιάζω τα θετικά και τα αρνητικά αλλά δεν ξέρω από που να αρχίσω! Ο όγκος των αλλαγών είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ! Δεν νομίζω ότι είναι δυνατό να ολοκληρωθεί η διαβούλευση και η ψήφιση του νόμου άμεσα όπως σχεδιάζει η Κυβέρνηση. Είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν πολλές αντιδράσεις από εκπαιδευτική και φοιτητική κοινότητα. Ειδικά από το φοιτητικό συνδικαλιστικό κίνημα περιμένω σφοδρή αντίθεση και ίσως ένα νέο κύμα καταλήψεων και πορειών. Καταρχήν θα είναι μια από τις λίγες φορές που απέναντι από την Κυβέρνηση θα σταθούν όλες οι φοιτητικές παρατάξεις , καθώς είναι κάτι παραπάνω από βέβαια ότι θα αντιδράσει και η Π.Α.Σ.Π. της οποίας ένα από τα βασικά και διαχρονικά αιτήματα ,  είναι η 100% εκπροσώπηση των φοιτητών στη συνδιοίκηση των ιδρυμάτων.

Και αντί για 100% εκπροσώπηση πάμε για 0%!! Πρόθεση του υπουργείου είναι να διοικούνται τα ιδρύματα από συμβούλια διοίκησης και εξωπανεπιστημιακούς. Στον ίδιο δρόμο βαδίζει και η περίφημη αξιολόγηση των ιδρυμάτων , δηλαδή να γίνεται από εξωτερικούς κριτές. Να δεχτώ ότι κάποιοι επιφανείς Έλληνες ή μη , καλό θα είναι να έχουν λόγο στη διοίκηση και την αξιολόγηση. Οι φοιτητές που ζουν μέσα στο πανεπιστήμιο , βλέπουν καθημερινά τα θετικά και τα αρνητικά του , ξέρουν ποιοι καθηγητές κάνουν σωστά τη δουλειά τους και ποιοι όχι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να προτείνουν , να διαμαρτυρηθούν να αξιολογήσουν;;;

Από εκεί και πέρα διαβάζω χρηματοδότηση που θα σχετίζεται με την αξιολόγηση και την αποδοτικότητα των Α.Ε.Ι. Πολύ σημαντικό σημείο αρκεί να ξεκαθαριστεί κάτι: τα αποδοτικότερα Α.Ε.Ι. θα παίρνουν και το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας ή τα λιγότερο αποτελεσματικά θα στηρίζονται ώστε να ανεβούν επίπεδο; Ελπίζω να γίνει το αυτονόητο…

Στη συνέχεια φτάνουμε σε ένα από τα θέματα που θα προκαλέσει «σεισμό». Προτείνεται η καθιέρωση προαπαιτούμενων μαθημάτων (δηλαδή μαθήματα που αν δεν τα περάσει ο φοιτητής δεν θα μπορεί να συνεχίσει στο επόμενο έτος) , η αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας (υποχρεωτική παρακολούθηση) και μείωση των εξεταστικών περιόδων. Είναι εύκολο για κάποιον που δεν έχει σπουδάσει ή έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε να πει «έτσι πρέπει» για τα συγκεκριμένα μέτρα.

Θα θέσω ένα απλό ερώτημα που πιστεύω θα έπειθε και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό ο οποίος σε τέτοια θέματα έχει δείξει μια ευαισθησία. Στη σχολή που τελειώνω σε λίγους μήνες ένα πολύ σημαντικό ποσοστό φοιτητών είναι εργαζόμενοι. Οι περισσότεροι για ένα πρόσθετο εισόδημα και για να ανακουφίσουν τους «πνιγμένους» γονείς και κάποιοι για να τα βγάλουν πέρα με τα ενοίκια. Πως θα πεις σε αυτούς τους φοιτητές παρατήστε τις δουλειές σας γιατί αλλιώς θεωρείστε «αιώνιοι φοιτητές» και διαγράφεστε;;;

Μιας και αναφέρθηκα στους «αιώνιους» ας πει ξεκάθαρα η Κυβέρνηση τι εννοεί με τον όρο αυτό; Κι όταν λέω ξεκάθαρα εννοώ σε αριθμό ετών ή σε αριθμό αποτυχημένων προσπαθειών σε μια εξέταση , χωρίς να μας μπλέξει με τα ν+2 , 2ν+1 και τις υπόλοιπες αρλούμπες της Γιαννάκου και του Σπηλιωτόπουλου….

Το μεγαλύτερο πλην όμως θεωρώ πως είναι ο τρόπος που πάει η Κυβέρνηση να περάσει όλα αυτά τα μέτρα. Όταν θες να γκρεμίσεις ένα παλιό σπίτι , ένα ερείπιο που όντως χρειάζεται γκρέμισμα ,  για να χτίσεις στη θέση του ένα σύγχρονο οικοδόμημα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός και μεθοδικός. Αν το γκρέμισμα γίνει με δυναμίτη μπορεί το ερείπιο να πέσει και να σε πλακώσει. Καλύτερα γκρέμισε το σιγά σιγά , κράτα και τα θεμέλιά του για να γίνει πιο γρήγορα η ανέγερση του νέου κτιρίου.

Αύριο θα συνεχίσω με το Μέρος Β’ και τα θετικά του νέου νόμου-πλαίσιο που δεν είναι και λίγα. Ελπίζω να διαψευσθώ σε πολλά από τα παραπάνω αν και δεν το βλέπω πολύ πιθανό.

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: